OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Plán opatrení na riešenie COVID-19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLÁN OPATRENÍ NA RIEŠENIE KRÍZOVEJ SITUÁCIE VYVOLANEJ PANDÉMIOU COVID 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Názov organizácie:                         Krajské centrum nepočujúcich ANEPS Prešov

Štatutárny zástupca:                      Jozef Vahovský

Vedúci organizácie:                          Pavol Aitner

Sidlo:                                               Požiarnická 17, Prešov 08001

Právna forma:                                Občianske združenie

IČO                                                  42 345 731

E-mail:                                            kcanepspo@gmail.com

Web:                                                www.kcpo.wbl.sk

 

 

 

 Príprava na krízovú situáciu

 

Sociálne služby sa poskytujú s ohľadom na najvyššiu možnú ochranu života, zdravia a bezpečnosti zamestnancov a klientov. Všetky činnosti a služby sa vykonávajú v súlade s ľudskými právami a slobodami a ich dodržaním. 

V záujme najvyššej istoty a bezpečnosti pri návšteve Krajského centra nepočujúcich ANEPS v Prešove (ďalej KC ANEPS PO) ponúkame tento plán opatrení na riešenie krízovej situácie.

 

 

1. Zoznam zamestnancov a štatutára KC ANEPS PO a kontakty na nich:

 

Jozef Vahovský-štatutár                    0911 022 351  len SMS          jovah9@gmail.com

Dobrovoľný pracovník bez pracovného pomeru      

           

Viera Peťková            -adm.pracovník          0908 279 916             viera.petkova47@gmail.com

 

Pavol Aitner-tlmočník                       0903 928 808 len SMS          palialpina@gmail.com

Vedúci KC ANEPS Prešov

 

Mária Klasová-tlmočník                     0911 580 917 len SMS                      nemá

 

 

Súkromné telefónne čísla sa zverejňujú so súhlasom zamestnancov a štatutára. 

Tlmočnícke služby sú poskytované počas pracovných dní v čase od 8.00 – 16.00. V prípade karantény nie je potrebná prevádzka sociálnej služby 24/7, nakoľko KC ANEPS PO nie je pobytovým zariadením.

K plynulému chodu pracoviska je potrebné, aby bol prítomný aspoň jeden tlmočník. V prípade nakazenia viacerých tlmočníkov a zamestnancov za KC ANEPS PO dočasne uzavrie. Služby budú poskytované online podľa zdravotného stavu zamestnancov.

 


2. Plán reorganizácie sociálnej služby a plán základných činností zamestnancov

 

Všetci zamestnanci majú kontakt na štatutára a vedúceho organizácie, ktorú môžu v neprítomnosti kontaktovať.

Sociálna služba tlmočenie do posunkového jazyka sa poskytuje ambulantne a v teréne podľa aktuálnych potrieb klientov so sluchovým postihnutím. V prípade nutnosti reorganizácie činností je možné poskytovanie tejto sociálnej služby ONLINE.

Organizácia KC ANEPS PO si vyhradzuje právo odmietnuť poskytnutie sociálnej služby tlmočenie do posunkového jazyka z dôvodov uvedených v Smernici č.02/2014 – Tlmočenie, bod 7., t.j.

a) nedostatočný počet tlmočníkov do posunkového jazyka

b) časové dôvody – všetci tlmočníci sú obsadení

c) nedodržanie podmienok oznámenia potreby tlmočenia

 

 

3. Základné odporúčania v prevádzke

a) Prevádzka zariadenia a poskytovanie sociálnych služieb ambulantnou formou sa riadia podľa hygienických štandardov a pokynov. V zariadení sa dodržiavajú zásady respiračnej hygieny, časté umývanie rúk mydlom a vodou, používanie dezinfekcie na ruky pri vstupe do zariadenia, používanie rukavíc v umyvárke podľa individuálnych potrieb zamestnancov a klientov. KC ANEPS PO sa zaväzuje poskytnúť dezinfekciu na ruky, mydlo a prístup k pitnej vode. V prípadoch, kedy je potrebné prekonať informačnú a komunikačnú bariéru so sluchovo postihnutým klientom, je možné neprekrývať ústa respirátorom alebo rúškom alebo využiť priehľadný štít. Zloženie rúška alebo respirátora z tváre sa môže diať po vzájomnej dohode zamestnanca s klientom.

b) Návštevy sú povolené v súlade s platnými nariadeniami ministerstiev, hlavného hygienika, Prešovského samosprávneho kraja, Úradu verejného zdravotníctva a iných súčinných orgánov. Odporúča sa využívať telefonické a ONLINE poradenstvo, kedy nie je nutná osobná návšteva. Pre osobnú návštevu odporúčame telefonické alebo ONLINE objednanie sa na konkrétny čas. Na pracovisku sa klienti riadia usmerneniami zamestnancov KC ANEPS Prešov. Klienti sociálnych služieb a ich rodinní príslušníci sa môžu voľne pohybovať po zariadení, pokiaľ nie sú vydané obmedzujúce opatrenia.

 

4. Vznik mimoriadnej situácie a sprísnenie opatrení

Pri vzniku mimoriadnej situácie sa zamestnanci KC ANEPS PO riadia nasledovnými opatreniami.

a) pravidelná dezinfekcia rúk po príchode do zamestnania a počas výkonu práce v umyvárke

b) dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti 2 m

c) používanie ochranných pomôcok – rúško, respirátor, priehľadný štít, ak je možné s ich použitím zabezpečiť zrozumiteľnú komunikáciu so sluchovo postihnutým.

d) preukazovať sa dokladom o negatívnom testovaní, absolvovaní očkovania alebo potvrdím o prekonaní ochorenia COVID 19 v prípade, že je to nariadené hlavným hygienikom.

e) zaznamenávanie telesnej teploty a evidencia v prípade nariadenia hlavným hygienikom.

f) bezodkladné informovanie vedúceho organizácie o zmenách zdravotného stavu, ktoré by mohli súvisieť s ochorením COVID 19.

g) uskutočňovanie dezinfekčných opatrení na pracovisku

h) pravidelná kontrola ochranných pomôcok, dezinfekcie. Nedostatky je potrebné hlásiť vedúcemu.

i)  iné, možnosť priebežného doplnenia.

 

Pre klientov KC ANEPS PO platia body a), b), c), d), e), f), i) podľa článku 4.

 

 

5. Ukončenie mimoriadnej situácie

Mimoriadna situácia končí vydaním príslušných rozhodnutí a usmernení Ministerstvom a hlavným hygienikom SR.

 

6. Sledovanie mimoriadnej situácie

Mimoriadna situácia je sledovaná priebežne. Zmeny v opatreniach a usmerneniach týkajúce sa hospodárskej mobilizácie budú uverejňované na týždennej báze na web stránke www.kcpo.wbl.sk

 

7. Dokumentácia

Vznik, priebeh a ukončenie mimoriadnej situácie a hospodárskej mobilizácie sú dokumentované

  • Rozhodnutiami, príkazmi a usmerneniami ministerstiev, úradu hlavného hygienika, samosprávneho kraja.
  • Internými dokumentmi – plán opatrení, smernicami a inými.
  • Záznamy – monitoring telesnej teploty zamestnancov a klientov KC ANEPS ZA, oznámenie o príznakoch ochorenia COVID 19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Prílohy:

 

1. Súhlas zamestnancov KC ANEPS PO so zverejnením súkromných telefónnych čísiel a emailových adries

2. Monitoring telesnej teploty zamestnancov a klientov KC ANEPS PO

3. Dezinfekčný plán KC ANEPS PO

 

 

Vypracovala:              Viera Peťková.

 

 

Podpis:                       ..........................................................

 

Kontrola:                    Pavol Aitner

 

 

Podpis:                       ..........................................................

 

Schválil:                      Jozef Vahovský

 

 

Podpis:                       ...........................................................

 

Dôležité kontakty:

RÚVZ Prešov:                                                                     +421 0911 908 823

Mestský úrad Prešov                                                          +421 51 310 01 11

Prešovský samosprávny kraj – odbor sociálnych vecí:    +421 51 70 81 602

                                                                                              socialny@vucpo.sk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Príloha č. 1

 

Súhlas zamestnancov so zverejnením kontaktných údajov v pláne opatrení na  riešenie krízovej situácie vyvolanej pandémiou COVID 19

 

 

 

 

Svojim podpisom potvrdzujem, že súhlasím, aby boli moje súkromné kontaktné údaje – mobilné telefónne číslo a e-mailová adresa zverejnené v Pláne opatrení na riešenie krízovej situácie vyvolanej pandémiou COVID 19.

 

 

 

Jozef Vahovský                                             .................................................................

 

Viera Peťková                                                 ..................................................................

 

Pavol Aitner                                                   ..................................................................

 

Mária Klasová                                                ..................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Príloha č. 2

Monitoring telesnej teploty zamestnancov a klientov KC ANEPS PO

 

Meno a priezvisko

Dátum návštevy

Telesná teplota

Podpis

Poznámky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Príloha č. 3:                                      Dezinfekčný plán

 

 

Dezinfekcia po klientovi

Po kontakte s klientmi sa dezinfikujú všetky dotykové plochy, s ktorými klient prišiel do kontaktu:

a) stôl

b) stolička – operadlo + bočné opierky

c) pero v prípade, že nemal svoje vlastné. Odporúča sa, aby klienti používali svoje vlastné pero

d) všetky predmety, ktorých sa dotýkal klient

 

Dezinfekcia priestorov na dennej báze

Odporúča sa dezinfikovať dotykové plochy vnútorných priestorov aspoň 2 krát denne – v čase obednej prestávky a pred skončením pracovnej doby. Je vhodné vynášať denný odpad do odpadkového koša. Dezinfikujú sa:

a) kľučky

b) zábradlia

c) vodovodné kohútiky

d) stoly

e) kopírka

 

Dezinfekcia priestorov na týždennej báze

Odporúča sa dezinfikovať vnútorné priestory minimálne raz za týždeň. Dezinfikujú sa:

a) podlahy

b) schody

c) dvere

d) toalety

e) povrchy smetných košov

f) dotykové povrchy zasúvacích skríň

 

Individuálna dezinfekcia vlastného pracovného priestoru

Za dezinfekciu vlastného pracovného priestoru zodpovedá každý zamestnanec sám za seba. Dezinfikuje sa:

a) pracovný stôl

b) stolička pri pracovnom stole – operadlo + bočné opierky

c) počítač, myš a príslušenstvo

d) priestor v okolí kávovaru a umývadla

e) pomôcky dennej potreby na individuálnej báze – perá, pravítka, zošívačky a pod.

 

Odporúčania pre dezinfekciu

1. Používanie jednorázových gumených rukavíc pri dezinfekcii

2. Použitie teplej vody – 40 – 50°C a saponátu určeného na konkrétny povrch v pomere 80:20 (napr. podlaha, kúpeľňa, kuchyňa a pod.)

3. Využívanie bavlnených utierok, ktoré sa dajú oprať a ďalej použiť. V nevyhnutných prípadoch použitie jednorazových utierok.

4. Nahlásenie chýbajúcich čistiacich a dezinfekčných prípravkov bezprostredne po zistení nedostatku.

5. Upovedomiť kolegov, keď prebieha dezinfekcia, aby sa zabránilo prípadným úrazom na mokrej podlahe.